INDUSTRIE

PricewaterhouseCoopers: companiile farmaceutice trebuie să pună pacienţii înaintea produselor pentru a se pregăti pentru viitor


"La nivel global, industria farmaceutică trebuie să-şi regândească în mod radical lanţurile de distribuţie pentru a se adapta la evoluţiile rapide ale pieţei şi la trecerea de la produs la pacient, arată raportul PwC „Pharma 2020: Supplying the future. Which path will you take?” "


"Considerate a fi coloana vertebrală a unei companii farmaceutice, multe dintre lanţurile de distribuţie actuale sunt inadecvate pentru a face faţă nevoilor viitoare ale industriei. Cele mai multe companii au capacităţi de producţie care nu pot lansa pe piaţă terapiile care pot fi obţinute cu utilaje mai complexe şi cu reţele de distribuţie mai sofisticate. Acestea au nevoie de lanţuri de distribuţie care să facă faţă unui ciclu de viaţă mai scurt al produselor.

Importanţa crescândă a pieţelor emergente, noile terapii medicale, precum şi preocupările de mediu pun presiune asupra lanţurilor de distribuţie ale companiilor farmaceutice şi există riscul ca multe dintre acestea să fie întrerupte. În consecinţă, PwC consideră că în următorul deceniu multe companii vor fi nevoite să reevalueze din punct de vedere strategic şi să-şi schimbe în mod radical modelul de producţie şi de distribuţie. De fapt, potrivit raportului PwC, schimbarea modului de încasare a veniturilor companiilor va avea implicaţii fundamentale asupra lanţurilor logistice ale industriei. În următorii zece ani, companiile farmaceutice vor trebui să gestioneze o reţea din ce în ce mai mare de furnizori de servicii, precum şi să asigure producţia şi distribuţia propriilor produse.

“Am observat în ultima vreme o preocupare sporită a companiilor farmaceutice din România pentru modele alternative de distribuţie directă a medicamentelor către farmacii şi spitale. Acest model, generat în principal de avantajele operaţionale pe care le oferă, are potenţialul de a creşte nivelul de conectare al producătorilor cu consumatorii”, a declarat Kenneth Spiteri, Partener, Servicii de Audit, Liderul Grupului de Servicii pentru Industria Farmaceutică, PwC România. Până în 2020, managementul schimbului de informaţie dintre compania farmaceutică, pacient şi furnizorul de servicii medicale va fi la fel de important ca şi distribuţia produselor. Lanţurile de distribuţie trebuie prin urmare să evolueze pentru a face faţă acestor transformări, iar companiile vor trebui să înţeleagă în profunzime nevoile pacienţilor.

„Într-o lume în care cele mai importante sunt rezultatele, este vitală capacitatea de a integra date, produse şi servicii într-o ofertă coerentă de afaceri care să furnizeze valoare adăugată şi o mai bună înţelegere a nevoilor pacienţilor. Companiile trebuie să se străduiască să se apropie mai mult de pacienţii lor pentru că la orizontul anului 2020, informaţiile din spatele unui produs vor fi la fel de valoroase ca şi produsul însuşi”, a adăugat Kenneth Spiteri. Industria farmaceutică mondială va trebui să dezvolte noi modele de distribuţie pentru tipuri diferite de produse şi segmente diferite de pacienţi.

De asemenea, va trebui să înveţe să folosească lanţurile de distribuţie ca o modalitate de segmentare a pieţei, recunoscând în acelaşi timp importanţa informaţiei din spatele produsului. „Cele mai de succes companii farmaceutice vor fi cele care au conştientizat deja valoarea unui lanţ de distribuţie eficient şi care îl pot valorifica ca pe un diferenţiator de brand mai degrabă decât ca pe un cost. Cei care recunosc faptul că informaţia este moneda cea mai preţioasă a viitorului vor fi cei care se vor distinge până în 2020”, a concluzionat Kenneth Spiteri. "